C. Mason a fost nascuta in Anglia in 1842. Principala ei filozofie a fost ca cel mai important lucru e ca elevii/copiii ar trebui sa le placa sa invete. Aceata metoda include programa regulara de scoala plus umanitatile exprimate prin muzica, arte si lucrari practice.
O zi obisnuita folosind aceasta metoda ar insemna incepand cu o ora structurata de invatat. Apoi parintii si copiii ar trebui sa mearga in natura si sa faca schite. Copiii ar trebui sa aibe o multime de timp unde sa-si urmareasca propriile interese.
C. Mason a crescut intr-o era in care copiilor nu le era permis sa puna intrebari, nu erau luati la muzeu. In general nu erau considerati importanti. Filozofia ei educationala a crescut din asta. Ea a crezut ca educatia este o atmosfera, un fel de a trai, o disciplina.
Alt aspect al aceste metode este ca parintii ar trebui sa citeasca copiilor frecvent, apoi sa ceara copiilor sa parafrazeze, sau sa povesteasca ce au invatat din lectura respectiva.
Practicantii acestei metode petrec mult timp in natura, facand diferite schite, si cu asta dezvoltand respectul pentru natura si iscusinta in a observa cele mai mici detalii.
Perspectiva Charlottei Mason despre literatura este alt aspect foarte important. Ea a crezut ca elevii/copiii ar trebui sa petreaca mult timp cu carti unde eroii sunt personaje adevarate cu care copilul ar putea sa se identifice. Aceasta metoda este diferita de invatarea din manuale unde se citeste despre un eveniment istoric anumit dar eroii nu sunt adusi "la viata".
Copiii ar trebui expusi la poezie, ar trebui expusi la obiceiuri sanatoase, sa tina un jurnal al naturii, inclunzand dictare si scriere.
Aceasta metoda este de "moda veche" dar este foarte placuta.
vineri, 23 noiembrie 2007
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu